Ús de Cookies

Aquest lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis. Si continua navegant, suposa l'acceptació de la instal·lació de la política de cookies.
acceptar
You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.

Entrada Anticipada

16 de febrer - Concert de Contrabaix i Piano

13,00€

Xisco Aguiló, contrabaix - Isabel Fèlix, piano

Entrada anticipada per al concert del 16 de febrer de 2019 a les 20:00 a la sala Musitekton, carrer Sant Pere Més Alt 68 de Barcelona.

Preu de l'entrada 15 €. Anticipada i a través d'internet 13 €.

"De la melodia francesa a les grans sonates per a contrabaix del s. XX"

Un recital ple de contrastos, integrat per dues grans sonates del repertori per a contrabaix i piano del segle XX com són les de l’hongarès Vilmos Montag i l’alemany Paul Hindemith: obres molt exigents per als intèrprets amb gran lirisme, dramatisme i jocs rítmics. El concert es completa amb una selecció de mélodie française arranjada per a contrabaix i piano que forma part del CD "L'âme évaporée", disc que Xisco Aguiló i Isabel Fèlix van publicar l'any passat amb gran èxit de crítica i nominat als premis Enderrock com a millor àlbum de clàssica.

PROGRAMA

  • Paul HINDEMITH (1895-1963): Sonata per a contrabaix i piano (1949): I. Allegretto. II. Scherzo. Allegro assai. III. Molto Adagio – Recitativo. IV. Lied. Allegretto grazioso.
  • Henri DUPARC (1848-1933): Soupir (1869)
  • Joseph SZULC (1875-1956): Clair de lune, Op. 83 núm. 1 (1907)
  • Reynaldo HAHN (1874-1947): À Chloris (1913)
  • Claude DEBUSSY (1862-1918): Beau soir, L. 6 (1880). L'âme évaporée, de Romances L. 79 (1891)
  • Gabriel FAURÉ (1845-1924): Les berceaux, Op. 23 núm. 1 (1879)
  • Vilmos MONTAG (1908-1991): Sonata per a contrabaix i piano (1966): I. Allegro moderato. II. Andante. III. Allegro

XISCO AGUILÓ, contrabaix

Nascut a Mallorca, va estudiar contrabaix i violone al Real Conservatori de La Haia amb Anthony Woodrow, Margaret Urquart i Knut Guettler, graduant-se en les dues especialitats.

Va ser integrant de la JONDE (Jove Orquestra Nacional d’Espanya). Ha estat membre de la Orquestra Simfònica de les Illes Balears i col·laborador habitual de la OCG (Orquestra Ciutat de Granada).

Ha impartit cursos de violone per a la Universitat de Salamanca i el Conservatori de Hong Kong. Ha realitzat nombrosos recitals de contrabaix i piano amb les pianistes Rumiko Harada, Yuko Mizutani i Marta Ambrós.

Especialitzat en música antiga, desenvolupa una tasca concertística incessant treballant amb grups com: La Real Camara, El Concierto Español, l’Orquestra Barroca de Sevilla, Le Concert des Nations, Quartet Albada, Al Ayre Español o l’Orquestra del s. XVIII, amb els qual ha realitzat concerts, a Japó, Nova York, Singapur, Hong Kong, i participa habitualment en els més prestigiosos festivals europeus.

Ha enregistrat per a segells discogràfics com Ona Digital, Lindoro, Glossa, Alia Vox, Harmonia mundi i Prometeo, Chalenge, entre altres.

Actualment és professor de contrabaix al Conservatori Superior de Música de les Illes Balears.

 

ISABEL FÈLIX, piano

Natural de Maó (Menorca), Isabel Fèlix desenvolupa una intensa activitat com a pianista, fortepianista i clavicembalista en projectes que van des de la música antiga a la contemporània, actuant com a solista i en conjunts de cambra, com els ensembles L’OBAC, Gaudí, Artaria, BCN 216... La crítica destaca la gran riquesa de matisacions, sensibilitat i capacitat comunicativa en les seves interpretacions.

És convidada regularment a impartir cursos de piano i teclats històrics i música de cambra. Des de 2006 és professora titular del Conservatori Superior de Música de les Illes Balears.

La seva discografia inclou “A l’ombra del piano” (Columna Música, 2010), interpretant concerts per a fortepiano i orquestra de Haydn, Mozart i Schubert amb l’OCIM; “Barcelona Belle Époque” (Solfa Recordings, 2015), interpretant les obres completes per a violí i piano de Mompou, Blancafort, Massià i Orfila amb la violinista L. Gaya. També ha participa en altres CDs com “Los otros contemporáneos”(2012), interpretant cançons de Miquel Ortega amb els cantants Joan Martín-Royo i Inés Moraleda, i “Impressions” (Digitals Pro, 2017), interpretant obres de Josep Prohens per a marimba o vibràfon i piano amb el percussionista Llorenç Ferrer. El projecte més recent és l’enregistrament del CD “L’âme évaporée” amb el contrabaixista Xisco Aguiló.

Isabel Fèlix és titulada superior en Piano i Música de Cambra amb Menció d’Honor pel Conservatori Superior Municipal de Música de Barcelona  -on va estudiar amb Miquel Farré- i el Conservatori Superior de Música del Liceu de Barcelona. Realitzà un postgrau a la Universitat de Alcalá de Henares amb Ferenc Rados i amplià estudis a Londres amb John Bingham. Interessada en la interpretació amb criteris històrics, estudià clavicèmbal i fortepiano amb Albert Romaní i Neal Peres da Costa; destaca la influència de Paul Badura-Skoda, amb qui estudià a París i Viena.

Va obtenir el Màster Oficial en Musicologia i Educació Musical a la Universitat Autònoma de Barcelona, havent realitzat una recerca sobre la compositora noucentista Margarida Orfila. També és Llicenciada en Farmàcia per la Universitat de Barcelona.

www.isabelfelix.com

Accessories